Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Uppdrag granskning

Kategori: Tåg

Kommentarer

  • Wille säger:

    jag såg den, sjukt tyket mot sj -.-

    2011-04-23 | 08:47:51
  • Mikael Persson säger:

    Otroligt obehagligt att höra samtalet mellan föraren och tågklareraren vid Kimstadolyckan. Stressen gör att föraren inte vet vad han ska säga medan tågklareraren, som inte alls vet vad som hänt, är betydligt lugnare.



    Ännu läskigare är att det har kunnat skett fler olyckor men turen har räddat järnvägen. Ett bra exempel är kontaktbryggan som rasade två gånger efter varandra vid Karlberg.

    2011-05-25 | 15:22:21
  • Jennie säger:

    Hej,

    Vill börja med att säga att din blogg är jätteintressant!

    Men jag har några frågor som jag hoppas du tycker är kul att svara på :P

    Jag ska läsa till lokförare i Mjölby till hösten och undrar hur schemana kunde se ut när du var ute på praktik. Var det långa dagar ? Och var det mycket övernattningar på andra orter ?

    Hade varit jätteroligt om du svarar.

    MVH Jennie

    2011-06-24 | 12:34:16
    Bloggadress: http://jenniiesfoto.blogg.se/
  • FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo säger:

    jo men tågtrafiken är ju värd sin kritik..

    2011-06-26 | 18:44:32
    Bloggadress: http://feliciaaulen.blogg.se/
  • Tomas säger:

    Hej Maria!



    Jag Hittade din Blogg för jag har lite planer på att utbilda mig till lokförare.Din blogg är jätte intressant och kul att läsa om hur du har på järnvägen. :) Jag har läst vart enda inlägg hade blivit super glad om du sulle vilja fortsätta blogga om du har tid och lust såklart. Mvh Tomas från skåne.

    2011-07-16 | 10:43:49
  • borisjelic säger:

    hejj :D Har en omröstningen på min blogg och det skulle vara super kul om du kunde svara på den :D

    Tack :D!

    2011-07-16 | 12:04:47
    Bloggadress: http://boriiisjeliiic.blogg.se/
  • Tina säger:

    Hej!



    Jag funderar på att utbilda mig till lokförare men jag har lite frågor som jag skulle vilja ställa till dig om det går bra? :)



    Med vänliga hälsningar Tina

    2011-07-18 | 14:55:37
  • Kristin säger:

    Hej

    jag har också funderingar på tågförarutbildning men har du kanske lagt ner bloggandet?

    Mvh Kristin

    2011-09-26 | 17:13:04

Kommentera inlägget här: