Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

I´m back!

Kategori: Tåg

Efter ett långt uppehåll över sommaren med bland annat 6 veckors härlig mammaledighet och semester så tänkte jag börja blogga igen om livet på järnvägen. Har fått en ny tjänstemobil med en bättre kamera så lite fina bilder ska jag nog kunna bjuda på.

En av min sons favoritböcker just nu är Här kommer tåget. I den får man följa Halvan som är lokförare för en dag och kör ett X2000-tåg till Göteborg. Han får kaffe och bulle serverad i förarhytten och tågmästare Julia tittar på biljetter och delar ut hundkex. Har ni barn så rekommenderar jag starkt den boken. Finns att köpa på bla. Bokus och Adlibris.

Än så länge har hösten fungerat bra på järnvägen, jag har iallafall inte råkat ut för några större problem.

Här kommer lite bilder från nya mobiltelefonen:


Tagen mellan Rekarne och Kungsör.


Idag var det en väldigt dimmig morgon, denna bild är tagen på Igelstabron i Södertälje.


Hittade en applikation till telefonen där man kan ta bilder i polaroidläge.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: