Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Vacker fredagskväll i Hagalund

Kategori: Tåg

Igår hade jag en Västeråstur, roligt att se en annan del av Sverige förutom den mellan Eskilstuna och Stockholm. I turen ingick att köra ett Intercitytåg mellan Västerås och Hallsberg, sedan ett Regionaltåg mellan Hallsberg-Stockholm via Katrineholm, Flen och Gnesta. Sedan körde jag sista tåget från Stockholm mot Västerås, och sedan taxi mellan Västerås och Eskilstuna klockan 1 på natten. En ganska lång men rolig tur.

Här kommer lite vackra bilder från fredagskvällen som bjöd på en fantastisk solnedgång!


Det börjar bli grönt nu utmed järnvägarna. Här infarten Ökna mellan Arboga och Örebro.


Till och med infarten till bajstömningen i Hagalund kan vara vacker när den ackompanjeras av en sån här solnedgång!


Infarten till Hagalund. Himlen brinner.


Även en X40 kan bli fin av lite solnedgång.


Svart RC-lok, vackert!

Kommentarer

  • Viktor säger:

    Bättre utsikt från "kontoret" kan man inte ha! =)

    2010-05-22 | 23:56:40
  • feea (felicia aulén) ~ sprallig glad tjej med många vimlande hypoteser säger:

    oh vad härligt det måste vara att sitta sådär långt fram :) just för att man ser allt ur ett framgående perspektiv. till skillnad från oss passagerare som bara ser allt från sidorna som snabbt svishar förbi :) dock skulle jag nog vara lite rädd att ha den utsikten med tanke på alla olyckor som hänt på spåren..

    men jag tror säkert det är ett spännande jobb i alla fall :)

    ________________________________________________



    Är utsedde till en av finalisterna: och nu behöver jag mina läsares rösthttp://oliviamjau.blogg.se/2010/may/de-10-finalisterna.html! FINALIST 3! <3 rösta på:

    http://oliviamjau.blogg.se/2010/may/de-10-finalisterna.html

    ALLA som röstar på mig kommer få en LÄNKNING på bloggen!



    och på så sätt sprids eran blogg för att jag hänvisar dit som tack för rösten !

    2010-05-28 | 11:43:26
    Bloggadress: http://feean.tk
  • Didrik von Porat säger:

    Hej. Kul och hitta din blogg. Har själv lagt ut lite material på min blogg, gamla prylar som jag samlat på mig under mina år på SJ.

    2010-06-14 | 19:15:58
    Bloggadress: http://jarnvagshistoria.blogspot.com/
  • Viktor säger:

    Har du slutat blogga?

    2010-09-05 | 13:56:57
  • ..:Sarah:.. säger:

    Hejsan !

    jag hittade din blogg via google. de r så här att jag efter många år äntligen kommit på vad jag vill bli som stor. å de är lokförare! läste en artikel om en tjej som jobbade som de och jag blev nästan lite avundsjuk. så nu har jag läst på , kollat upp och verkligen kollat om de är "min grej" hitta din blogg som nu hamnar i min blogg lista.. här ska forskas.. ;)



    intagningen blir till nästa år.

    men OM du vill och har lust, har du nå tips.. råd eller bara en åsikt om ditt yrkesval. skicka gärna en rad eller två om de :)



    Mvh Sarah

    2010-09-08 | 14:32:15
    Bloggadress: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: