Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Semester, tågcharter till Gardasjön

Kategori: Tåg

Idag har jag börjat min semester, och den ska vi inleda med en vecka i Italien. Och gissa hur vi tar oss dit? Jo med tåg såklart! :)

Resan börjar klockan 14.09 i Eskilstuna imorgon fredag och vi är framme i Garda vid 20-tiden på lördag kväll. En lång resa men som förhoppningsvis kommer bli fantastisk med underbara vyer och nya tåg att se. Ska försöka skicka in lite bilder via mobilen.

Det jag mest ser fram emot är att få åka ICE-tåg genom Tyskland i 300 km/h samt att passera Alperna mellan Munchen och Verona, där ska det vara vidunderliga utsikter enligt uppgift!

Kommentarer

  • Stefan säger:

    Trevlig resa!



    Jag har uppgraderat er på nattåget till sovvagn med egen dusch och WC, både på utresan och hemresan.



    Och så en liten korrigering. Det ICE-tåg vi (ni) reser med går "bara" i 230 km/h... Men betydligt bekvämare och trevligare än X2000, och ligger som ett strykjärn i spåret!





    Som sagt - Trevlig semester!



    //Stefan (seatingansvarig Blue Train)

    2009-06-09 | 18:48:22
    Bloggadress: http://vardag.pyre.se
  • Maria säger:

    Tack och bock! Vi märkte att vi fått en finare hytt än vad vi beställt, och blev väldigt glada för det. :)



    Och jo jag märkte att de bara körde i 230. Fick komma in till föraren och fota och filma lite, ska lägga upp det senare här. Men vilka fina tåg sen! Supersköna att åka med, tysta, god mat i restaurangvagnen och punktliga. :)

    2009-06-14 | 18:03:51
    Bloggadress: http://mammamammabarn.blogg.se/
  • Stefan säger:

    Betydligt bättre än vårt svenska X2000... Tacka vet jag tyskarna!



    //Stefan :-)

    2009-06-22 | 20:57:24
    Bloggadress: http://vardag.pyre.se

Kommentera inlägget här: