Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Kört på min första älg

Kategori: Tåg

Igår körde jag på min första älg. Strax innan Ransta när jag kom från Sala så var det en älg som bestämt ville upp på spåret. Jag tutade och nödbromsade men han hamnade iallafall rakt framför mitt tåg. När jag såg att det skulle smälla så blundade jag och höll för öronen men hörde iallafall smällen...Otäckt tycker jafg. Och väldigt synd om älgen, djurvän som jag är...

Tåget klarade sig iallafall utan skador (förutom en intryckt koppelkåpa) och efter anmälan till fjärren kunde vi fortsätta mot Linköping, några minuter sena.

Hoppas du får det bra i älghimlen kära älg.

Kommentarer

  • Manover säger:

    Hej. Kul att läsa om en kollegas vardag. Jag har själv kört på älgar, dock inga fullträffar, det har tagit typ "lite på sidan" eller så, älgarna har likafullt dött. (Dock har jag tagit en människa (det blev tyvärr en fullträff) och det var inte så roligt.



    Häromdagen hade en annan kollega till mig som jag skulle lösa av i Hallsberg tagit en älg med en fullträff, han fick gå ut och plugga luftkikarna på loket efteråt, det var nog ingen angenäm upplevelse. Jag har skrivit ett inlägg om det och tagit en bild på min blogg, gå in och läs om du vill. :-) Ha det bra. http://blogg.aftonbladet.se/25781/perma/1118685

    2009-02-13 | 12:23:34
    Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/25781/
  • Caroline säger:

    Stackars älg. Men jag har en kul thailandsbild tagen bara för dig som kanske kan muntra upp. Vart ska jag skicka den?

    2009-03-09 | 07:29:01
    Bloggadress: http://www.14artillsalu.se
  • Anonym säger:

    Skicka den till mig på Facebook. :)

    2009-03-09 | 19:30:33

Kommentera inlägget här: