Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Vinter norr om Västerås

Kategori: Tåg

Idag körde jag från Eskilstuna till Uppsala via Västerås och Sala. Efter Västerås så mötte vintern mig, det låg snö på marken och på träden. Jag fick nästan lite julkänsla där jag susade fram i X12:an genom vinterlandskapet.

Här kommer lite bilder från min måndagmorgon:


Här lämnar jag Sala på väg mot Uppsala.


Mellan Sala och Heby.


Här lämnar jag Morgongåva (love that name!) på väg tillbaka mot Sala från Uppsala.


Och solen sken hela förmiddagen.

Och just nu i min mobil: Anna Jansson - Pojke försvunnen

Kommentarer

  • Elina säger:

    Hej Maria!



    Vilken härlig blogg och fina bilder! Och grattis till tillökningen!



    Funderar själv på att läsa till lokförare, kom in för ett par år sen i Ängelholm men tackade nej. Nu har ajg en odlarutbildning och startar en liten grönsaksodling till våren. Jag tror ju inte ja kan försörja mig helt på den till att börja med så ett annat välbetalt jobb hade inte varit dumt under vinterhalvåret.



    Vet du om det är nåt som förekommer ofta att folk kanske bara jobbar 4-5 mån om året som lokförare?



    Tack för en schysst blogg!



    MVH



    Elina

    2008-11-25 | 22:53:06

Kommentera inlägget här: