Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Vår!

Kategori: Tåg

Så här års är det väldigt trevligt att vara lokförare. Allting blir mycket lättare, att gå upp kl. 4.10 imorse var faktiskt lättare än vanligt. När solen skiner blir ju allt lättare. Som trafikstoppet jag var med om i tisdags. Jag skulle åka från Stockholm till Hallsberg men strax innan Flen ringde fjärren och sa att de tyvärr rivit kontaktledningen mellan Flen och Katrineholm och att jag nog skulle bli stående i Flen ett tag.....Två och en halv timme senare vände vi och åkte tillbaka till Stockholm. Det var faktiskt ganska trevligt att stå i Flen när solen gassade och jag hade min ljudbok att lyssna på. :) Men synd om resenärerna som fick åka buss....

image131
Ett av de mest underbara ting med att vara lokförare är att man får följa naturens skiftningar mellan årstiderna. Och nu är det ju underbart vackert ute med alla dessa gröna färger. Denna bild är tagen i Sparreholm tisdag den 6/5-08.

image132
Här en bild på stationshuset i Rekarne. Det går rykten om att detta ska rivas, någon som vet om detta stämmer?

Kommentarer

  • Julian säger:

    Hej, skönt att det känns bra för dig. Du har en jätterolig blogg. Jag tycker att du ska bli medlem på http://www.e-buzz.se/forum/. Där kan man skcika in tågbilder osv. Ses kanske där.

    2008-05-08 | 21:27:25
    Bloggadress: http://s250.photobucket.com/albums/gg277/LinxX2/
  • Lokis säger:

    Visst är det härligt att köra TÅÅÅÅÅG!!
    SJ AB RULES!!

    2008-05-14 | 18:20:12
  • Berit Baronessan säger:

    Lånade en bild av dig (på dig) till min blogg. Hoppas du inte misstycker. Ville bara säga att det är fantastiska bilder på din blogg!! Kör hårt på spåret!

    2008-05-28 | 00:44:20
    Bloggadress: http://www.fid.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: