Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Fler bilder

Kategori: Tåg

Underbart väder har jag haft de två sista dagarna innan min 10-dagar långa semester som börjar idag. Skönt!

På söndag bär det av till Funäsdalen där jag ska gå på långa sköna turer på fjället, äta mycket våfflor, äta mycket god mat, och inte tänka på tåg en enda gång. :)

Men här kommer lite bilder som jag tog igår och idag.


image95
Tagen vid 17.30 den 6 mars 2008, någonstans mellan Gnesta och Flen.

image96
Denna är också tagen mellan Gnesta och Flen den 6 mars 2008.

image97
Karlberg i Stockholm vid kl. 7 den 7 mars 2008.

image99
Möte med loktåg vid Karlberg.

Kommentarer

  • erika säger:

    Snygga bilder

    2008-03-07 | 13:10:17
    Bloggadress: http://yummiemummie.blogg.se
  • NeXXor säger:

    Jag undrar en sak...när man kommer körandes i 200km/h och det är mitt på dagen eller en solnedgång och man har solen mitt i ögonen...är det inte svårt då att se signalerna? Och om man då missar en signal så kan hela tågen krascha? Det är något jag har funderat på. Jag börjar min lokförarutbildning den 14:e April i Vännäs. *wiie* =)

    2008-03-12 | 00:48:30
    Bloggadress: http://nexxor.blogg.se
  • Mattis säger:

    Det ska MYCKET till om man ska Krascha, Typ totalt Atc Haveri(o får du det så ska du bromsa till stopp rätt omedelbart) men är lite svårt o se signalerna i motljus ja......
    Snygga bilder förresten. Åkte förbi där i går.Mörker snöblask o snorhalt inte ens x2 ans slirbroms ville va med :(
    Mattis Sj kurs 07

    2008-03-14 | 19:02:31
  • Maria säger:

    Som Mattis skriver så ska det väldigt mycket till om man ska krascha....Det gör inte så mycket om man missar en signal för då säger genast den kära ATC:n till om att nästa signal visar stopp, eller vad nu signalen visade....

    Och kör man i 200 km/h så har man redan fått upp ett besked i ATC:n om att en kommande signal visar stopp långt innan man passerar den sista signalen innan den som visar stopp. OP i förindikatorn är något ni kommer att läsa om när ni läser ATC. :)

    Lycka till med din utbildning i Vännäs!

    /Maria

    2008-03-19 | 08:57:50
  • Caroline säger:

    Älskar dina motljusbilder! Mer, mer, mer!

    2008-03-26 | 05:04:02
    Bloggadress: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här: