Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Avstängd broms på X40

Kategori: Tåg

Jag och X40 verkar inte gå riktigt ihop, det har inte varit många turer utan något problem med X40. Idag när jag klargjorde två treor i Hagalund så fick jag inte "broms till" och såg då att det var en boggie där bromsen inte gick till på. Jag ringde driftstöd (tack gode gud för dem!) och han bestämde att det bästa alternativet var att stänga av bromsen på den boggien. Det gick bra, men det är inte alls lika lätt som under utbildningen, då är allting så lätt. Men när man väl ska göra en sak i skarpt läge, då är det inte lika lätt. Tur att jag hittade den lilla spaken där man stänger av parkeringsbromsen iallafall. :)

15 minuter sen till Eskilstuna, 160 km/h på tåget blev konsekvenserna. Men vi kom ju fram iallafall. :)

Och nu är jag ledig till söndag kl. 14. Och imorgon ska jag på SJ-fest, det ska bli trevligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: