Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Nytt år

Kategori: Tåg

Nytt år. Nya upplevelser. Nya underbara stunder. Nya platser. Ny arbetsplats? Tråkiga avsked. Mer pengar. Väldigt mycket mer pengar. :)


Japp, så var det nytt år, igen. Jag fortsätter plugga och snart ska jag ut på den sista långa, tremånader långa, praktiken. Hoppas, hoppas, att jag får vara på SJ i Eskilstuna.

Imorgon kommer det ännu en lektion i lite järnvägssignaler och skyltar. En skylt får det nog bli imorgon.


Mina dagar i Hallsberg är väldigt strukturerade just nu:
Går upp vid 7. Är i skolan mellan 8-16. Går och tränar på gymmet nån timme. Äter. Pluggar från 19 och nån timme framåt. Tar en 8 km promenad med klasskompisar. Sitter lite vid datorn och sen sover jag. Precis som jag ska göra nu. Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: