Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Sala-Uppsala

Kategori: Tåg

Igår var jag ute på den tråkigaste turen hittills, vi åkte Sala-Uppsala tre gånger fram och tillbaka. Tillbringade en och en halv timme i Sala och inte ens fiket var öppet. Snacka om långtråkigt....
Visst, man fick ordentligt linjekännedom på sträckan Sala-Uppsala men att åka den tre gånger fram och tillbaka är verkligen inte roligt.
Björn, hur orkar du åka Cst-Arlanda fram och tillbaka hela dagarna? ;)

Nästa vecka blir det som sagt egna turer på Regina. På måndag morgon 4.36 börjar jag i Västerås och ska åka till Norrköping fram och tillbaka. Och Josef ska åka pass med mig till Eskilstuna, hehe.

Kommentarer

  • Vxl Vk säger:

    Klaga! Jag har åkt delar av samma linje lika många gånger. Mitt i natten. I 4 km/h. Som tsm åt en kille med legofrisyr! Fast när vi åkte mellan Brunna och Järlåsa så fick jag iaf fikaleverans mitt i natten:-D Men sen har vi ju resterande nätter på de övriga stationssträckorna...

    2007-08-26 | 00:55:10
  • Vxl Vk säger:

    Glömde förresten nämna att när jag väl kom tillbaka till Sala efter första nattens tristess så hade säkringen till husvagnen gått så jag fick försöka sova i en husvagn med rimfrost på insidan.

    2007-08-26 | 00:56:47
  • Oskar säger:

    Hej igen.
    Saknar dina inlägg.
    Skriv snart igen, snälla ;)

    2007-09-06 | 22:04:26
  • Marcus säger:

    Tycker också det skrivs alldeles för lite :P

    2007-09-07 | 19:41:44
  • Oskar säger:

    Hur många övernattningar har man på en månad ungefär?
    Är det alltid hotell och vilken standard är det isf? Är det så man bara längtar hem eller är det helt ok?

    2007-09-09 | 22:23:44

Kommentera inlägget här: