Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Bilder från mina senaste resor

Kategori: Tåg

Igår körde jag min sista tur på den här praktiken och den gick till Mariestad. En jätterolig tur som går först ner till Gårdsjö (som ligger utefter stambanan) och sen viker man av ut på en liten bana där det inte finns nån elledning så man måste köra med diesel. Det är en så kallad TAM (Tåganmälan)- sträcka för er som vet lite mer. Och sen sitter det en tågklarerare nere i Mariestad, så som man hade förr i tiden med en tågklarerare på varje station. Så här såg vårt tåg ut hem från Mariestad, med en T44 främst.
T44
Ganska manligt lok va? Hehe.

Och sen kommer det en bild på hur vackert det kan vara att köra tåg precis när solen håller på att gå ner. Detta är någonstans mellan Avesta/Krylbo och Fagersta tror jag. Vi är vid en station iaf, men jag vet inte vilken...
Fint ljus


Och sen två bilder från min tur till Halmstad i helgen. Första bilden är på de två lok som vi hade mellan Halmstad-Göteborg och på den andra bilden så har vi gått åt sidan för förbigång (säkert nån sån där rälsbuss som skulle förbi och hade bråttom...) och här har vi precis fått "kör 40" och kan åka igen.

Kommentarer

  • Rebecka säger:

    Hallå! Jag vill se bilder från bangården också! :)
    Puss!

    2006-11-29 | 17:06:16
    Bloggadress: http://rebecka.blogg.se

Kommentera inlägget här: