Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Göteborg

Kategori: Tåg

Inatt har jag sovit i Göteborg. En bra tur där man börjar kl. 11.37 första dagen för att komma till Göteborg vid 19.20, sen börjar man 8.17 dag 2 vilket innebär att man kan sova ut till 7 ungefär och ändå hinna med att sitta länge vid hotellfrukosten. Sånt tycker jag om!

Här kommer lite bilder:


Har hittat en ny "app" till min mobiltelefon som heter Retrokamera. Den gör om bilderna så att de ser ut att vara äldre än vad de egentligen är...Denna bild är tagen mellan Gnesta och Flen där man passerar förbi vackra Sörmländska vyer.


Denna är tagen på ungefär samma ställe som den förra men utsiken är åt sidan istället för framåt.


Stambanan mellan Göteborg och Stockholm har dubbelspår hela vägen, det tycker jag också om!


Här är en liten film från när jag var i Göteborg. Den är filmad när jag kör om ett godståg. Jag kör i 160 km/h och godståget kör troligen i 100 km/h. Detta är mellan Floby och Falköping i Västergötland.

Fråga från Lena: Vilka stationer passerar man mellan Eskilstuna och Malmö?

Det är en hel del stationer men jag kan nämna de man stannar vid. Från Eskilstuna så stannar du på dessa stationer om du åker med X2000 från Norrköping:

Hälleforsnäs
Flen
Katrineholm
Norrköping
Linköping
Mjölby
Nässjö
Alvesta
Hässleholm
Lund
Malmö

Kommentarer

  • Carl säger:

    Jag skulle rekommendera dig att avstå från att filma och fotografera under färd, då det finns fall där förare har blivit tagna ur säkerhetstjänst för samma sak.

    2010-11-14 | 19:35:46

Kommentera inlägget här: