Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Intressanta artiklar

Kategori: Tåg

Ja, igår rådde totalt kaos i trakten kring Eskilstuna då ett godståg spårade ur i Kvicksund. Jag körde två varv Eskilstuna-Katrineholm och fick två och en halv timmas övertid.

Kolla in artiklar här:

Folket

Eskilstuna-Kuriren

Och så en intressant insändare från "Pensionären Karin på väg till Mora " i Eskilstuna-Kuriren.

Får Sj straffa regelbrytare?

Ja, jag står ju såklart på tågpersonalens sida, självklart ska vi ha rätt att neka personer som springer i spåret...

Kommentarer

  • Tuva Nordlund säger:

    Hejsan vännen

    Måste säga att jag kollar din blogg dagligen för att se om du skriver något....ler



    Annars allt bra med dej i dag ?

    Du får gärna maila mej....

    Kram Tuva

    2009-03-26 | 08:54:14
    Bloggadress: http://www.mj-portalen.se
  • Bjarnulf säger:

    Det är väl något av en inofficiell branschstandard att neka de som dummar sig (t.ex spårspring) åka med ...

    /B , samma bransch - annat företag bara

    2009-03-28 | 19:10:58
  • Thomas säger:

    "Får SJ straffa regelbrytare", ja hejåhå vilken fråga! Får polisen gripa brottslingar? Har hajen tänder? Ligger Bryssel i Belgien?



    Ha det bra, Maria! Vi syns "där ute" ;-)



    2009-03-30 | 19:57:38
  • Mattiz säger:

    Jo det är klart att vi måste få neka spårspringare..

    Varianten är ju att stanna kvar på platsen tills Polis anländer med bötesblocket... och den lösningen är ju rätt osmidig för alla inblandade.

    Bättre då med den inofficiella "näsbrännan" att bli nekad att åka med om man blir påkommen.. nån gång kanske folk lär sig... (jag hade tre fulla småtjejer framför x40'n vid ankomst till Lp senast igår kväll,de var helt oförstående varför jag for ur tåget och skällde ut dem.. )

    Ha de mattiz Sj LP

    2009-04-05 | 15:40:46
  • kristoffer säger:

    hej skall bara säga att jag älskar din blogg! men hur är det att vara lokförare, skall själv utbilda mig till de om 2 år. är det jobbigt att plugga till! hade gött koffe!

    2009-04-05 | 22:15:31

Kommentera inlägget här: