Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Kan lik köra lok?

Kategori: Tåg

Haha, fick mig ett mycket gott skratt ikväll när jag kollade in på klassens blogg som vi haft sedan förra våren. Det sägs ju att ett skratt förlänger livet och då har jag sannerligen förlängt mitt lite ikväll, tack Roger för det! :)

Kolla in ni också och få er ett gott skratt och en berättelse från hur det kan vara för en lokförare efter en jobbig överliggning....

KY7:s blogg

image92
Vacker vy över Årstabron en eftermiddag i februari. Synd bara att rutan på manövervagnen är så skitig....

image93
Jag har hittat min favoritpromenad i Stockholm när vi har våra 3-4 timmars raster i Hagalund mitt på dagen. En 5 km lång runda runt Råstasjön. Så här fint var det i måndags den 25/2-08.

Kommentarer

  • Johan Hellström säger:

    Hej Maria!

    Visst är "Rundan runt sjöarna" toppen! Jag bor i Sub och brukar faktiskt promenera till/från Hgl när vädret så bjuder!

    Hälsn.

    /Johan, lokf Cst

    2008-02-29 | 10:01:39
    Bloggadress: http://hem.bredband.net/b305188/index.htm
  • Biggles säger:

    Hahahah, den var ju helskön! Sida i Bastuträsk, kära nån då, tur man inte bor där :) Och ännu mer tur att det inte är bildtelefon till fjärren :P

    2008-02-29 | 10:54:57
    Bloggadress: http://biggles.ambar.se
  • E.P säger:

    Älskar din blogg alltså!
    Mer tågbloggar till folket. Keep it up!

    2008-03-04 | 02:11:48
    Bloggadress: http://lickyourboots.blogg.se
  • jana säger:

    Jag brukar också ta ett varv runt sjön när tid o väder tillåter.. Skönt att det finns nånting att fördriva evighetslång kvartstid.. alltid gött m motion på betald arbetstid..
    Har vågat mig på löpbandet på gymet som du tipsade om också o måste säga att jag är glatt överraskad, bra uppvärmning o klämkäcka "great job" o "keep it up" på displayen får mig alltid att le..

    2008-03-13 | 23:55:42
  • jana säger:

    Hoppas du har en helt underbar semester.. har två veckor kvar till min.. Fick du också sälja?

    Ses när det bär av till finland!

    2008-03-13 | 23:58:06
  • sven häger säger:

    köra tåg eller fota kärring

    2008-07-21 | 20:39:47
  • Tommy Rönnqvist säger:

    Hej Maria!

    Jag har kollat din blogg sen juli 2007 och tycker om den. Att du berättar om och hur det är att köra lok och loksätt får mig att tänka tillbaka till 1987 då jag sökte som lokförare till hagalund. Men att det sen inte blev som det var tänkt beror på att jag var tvungen ha ett första hands kontrakt på en lägenhet. Fan! Men det var väl inte mening att man skulle jobba som lokförare. Så åter till din blogg.



    Kan man ställa en eller två frågor om det som gäller i dag eller så? Du skriver rätt mycke om det som händer när du kör, och det är kul att läsa. Men utöver det som händer i dag och framöver skulle vara kul att få reda på?



    Mvh Tommy (Gamen)



    M

    2008-07-26 | 19:21:03

Kommentera inlägget här: