Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Väntan på hemfärd

Kategori: Tåg

Nu har jag äntligen lyckats ladda upp lite fler bilder från min telefon som har varit nere för räkning ett tag. Här kommer lite blandat från diverse ställen.
Det berömda loket 1409 som tydligen ska vara världens bästa lok, fråga mig inte varför. Här i Hagalund.
I väntan på att få åka vidare till Karlberg och vända ett tåg. Vid Norra bantorget.
Vacker vy på väg hem från Göteborg. Taget strax innan Lerum.
I väntan på hemfärd i Flemingsberg.

Kommentarer

  • krille säger:

    Hej Maria!



    Gött att du har börjat blogga igen! :)



    Jag skrev till dig för ca ett år sedan och berättade att jag ville bli lokförare. för 4 månader sedan fick jag jobb på DSB Sverige som Tågvärd och jag älskar yrket! Nu är lokförare inget för mig! (jag får iallafall åka med inne i hutten, och det räcker gott för mig!) :)

    2012-05-05 | 19:48:20
  • Maria säger:

    Härligt att du trivs som tågvärd! Det behövs bra personer som jobbar även inne i tågen. Jag är faktiskt mer imponerad av mina kollegor som jobbar på tågen än av lokförarna. Jag själv skulle aldrig klara att jobba ombord.



    /Maria

    2012-05-12 | 16:55:41

Kommentera inlägget här: