Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Vår!

Kategori: Tåg

Nu är det verkligen vår ute och det är så underbart att det är ljusare på kvällen, och även på morgonen. Det blir så mycket lättare att gå upp kl. 3.30 eller 4.30 eller 5.00.....Nästa vecka har jag en "morgon-vecka" då jag börjar med en överliggning i Linköping i dag, börjar 5.20 i Linköping i morgon. Sen är jag ledig tisdag och sen kommer tre roliga dagar med 3.54 på onsdag, 5.50 på torsdag och 5.32 på fredag.

Här kommer iallafall lite fina bilder från järnvägen.


Lyckades fånga det enda kvarvarande orangea loket 1290 som stod i Älvsjö för någon vecka sen.


Solnedgång över Södertälje syd.


"Statens järnvägar" i Hagalund. Ett minne blott?


Väntar på avgång i Eskilstuna 20.05 den 18 april.

Kommentarer

  • Leif D säger:

    Hej!

    Då var de kanske dej jag mötte i Getå imorse ca 7.45 då ? Eller.....

    /Leif

    2009-04-20 | 20:44:04
    Bloggadress: http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/index.html
  • Maria säger:

    Ja, det var det säkert. Vi möter alltid en multad X40 i Getå, så det var du som körde den imorse, kul. :)

    2009-04-21 | 14:18:16
  • Christoffer säger:

    Jag måste bara säga att du har världens bästa jobb längtar tills jag har åldern inne för att få gå KY utbildningen så jag också kan bli lokförare :D Älskar tåg alltså men det är ännu roligare att få köra har gjort det ett par gånger med en lokförare som jag kände men bara att få vara framme i loket är en härlig känsla och att se allt som man inte ser när man sitter i vagnen.



    /Christoffer - Filipstad

    2009-04-24 | 15:54:00

Kommentera inlägget här: