Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Nya bilder

Kategori: Tåg

Nu har jag kommit igång ordentligt att jobba efter semester och föräldraledighet. Jag och min tjej har fått en liten son, Vidar. Han är nu 2 veckor.  Kolla in på vår blogg, http:/mammamammabarn.blogg.se/

Men nu åter till tåg och järnväg. Idag och igår har jag tagit lite bilder, ett par motljusbilder till dig Caroline också. :)


Tidig morgon mellan Kungsör och Valskog. Kör i signalen.


Dimmigt har det varit de senaste dagarna. Imorse (eller inatt) vid 4 när jag körde ner ett tjänstetåg från Hagalund så hade jag ca 20 meters siktsträcka. Inte roligt om det helt plötsligt dyker upp en älg eller nåt annat...


På väg tillbaka mot Stockholm från Arboga så hade solen dykt upp och bildade ett magiskt ljus i dimman.


Kalklinbanan svichar man förbi i 160 km/h.


Vackert ljus. Det är lätt att vara lokförare när man bjuds på såna här utsikter.


Hagalund kl. 3.10 den 24 september 2008. Dimman låg tät över hela området...Hade faktiskt lite problem att hitta mitt tåg som stod på spår 31, fick kolla ordentligt på de skyltar som sitter över spåren.



Kommentarer

  • Anna säger:

    Snygga bilder, sådana mornar gör det värt att gå upp mitt i natten och köra tåg. =)

    2008-09-25 | 01:47:54
    Bloggadress: http://admanta.blogspot.com
  • Emily säger:

    Otroligt fina bilder! Vill också köra tåg! Och stort grattis till lilla Vidar : )

    2008-09-25 | 15:11:28
  • Joakim säger:

    Grattis grattis, själv blev jag pappa för 7½ vecka sedan, tokfränt, även om den lille har en tendens att vilja vara vaken jättelänge när pappa ska upp tidigt på morgonen efter! ;)

    2008-09-26 | 10:12:30
    Bloggadress: http://www.ewenson.se
  • Anonym säger:

    Stort GRATTIS!! Här hemma går vi och väntar på "Trean", som är beräknad om två veckor. Intet är som väntans tider... Men först ska vi ha femårskalas för vår äldsta grabb! :-)

    2008-09-26 | 18:28:15
    Bloggadress: http://www.lokman.se
  • Caroline säger:

    Underbara bilder! Hur känns det att vara tillbaka på jobbet, dear?

    2008-09-29 | 13:13:40
    Bloggadress: http://engvall.almblad.se
  • Rebecka säger:

    Rädda kalklinbanan! Åtminstone tills jag har fått åka i den. :)

    2008-09-30 | 15:34:36
    Bloggadress: http://www.kalklinbanan.se/
  • Maria säger:

    Det känns bra att vara tillbaka på jobbet. Men nu blir det tyngre att gå upp på morgonen när det blir mörkare ute... Det går bra att sova på nätterna, inatt sov Vidar hela 4,5 timme i sträck. :)



    Och jag njuter av överliggningarna på annan ort då man får sova ordentligt. ;)

    Nä, men faktiskt så går det bättre att sova hemma än vad jag trodde, jag kopplar bort de ljud han ger ifrån sig när han är hungrig och har vant mig vid att de ammar ibland.

    2008-10-01 | 18:42:36
  • Hanna Linder säger:

    Hej Maria! Jag hittade ingen mailadress till dig så jag skriver här istället. Jag skulle vilja komma i kontakt med dig angående en studie jag håller på med. Maila mig gärna så mailar jag tillbaka till dig och berättar vad det handlar om. MVH Hanna Linder, barnmorskestudent Mälardalens högskola

    2008-10-02 | 11:16:16

Kommentera inlägget här: