Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Snö i Mälardalen

Kategori: Tåg

Idag var det ett snötäckt landskap som jag susade förbi på min väg från Eskilstuna till Uppsala i morse. Precis som på många platser i Sverige så har det även här kommit lite snö.

image108
Strax innan Läggesta.

image109
På vägen ner från Uppsala går man som tjänstetåg, och då får man åka på pendelspåren. Jag blev omkörd av en gul fartdåre på vägen ner också, var det månne du Björn? Fast klockan var ju innan 10 på förmiddagen och då har väl inte du klivit upp än....;)

Kommentarer

  • Marcus säger:

    Ledsen att vi va sena imorse, jag å fru ATC bråkade lite angående hastigheten..=/
    Hoppas du kom i hyfsad tid till uppsala iaf =)

    2008-03-18 | 19:24:53
  • Maria säger:

    Det gjorde inget, ni var väl bara ett par minuter sena...Problemen kom vid Stockholm södra där vi fick stå och vänta för det har varit stopp på centralen så det var kö in....Jag var 10 sen till Stockholm C och ca 8 min sen till Uppsala.

    2008-03-19 | 08:53:32
  • Björn Ladin säger:

    Du har helt rätt, kl tio är för tidigt! Jobbade iofs tidigt förra helgen men även solen har ju fläckar... :-P

    Tack för senast förresten, har precis lyckats ramla ihop i soffan efter den minst sagt roliga men lite slitiga helgen! Skall se till att komma över på femkampen och ta med mig diverse bankirer och annat löst folk. Joakim och Åsa kanske skulle dyka över och varför inte en rematch mellan karaffen och den f d sheriffen? :-D

    2008-04-20 | 12:40:57

Kommentera inlägget här: