Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Min första SÄO

Kategori: Tåg

Igår och idag är jag i Hallsberg för att genomgå min första fortbildning i SÄO. Alla som jobbar ombord måste varje år visa att de kan allt genom att först gå en liten repetition och sedan skriva ett prov som man måste få godkänt på. Det provet ska vi skriva nu om ett par timmar. Men jag hoppas att det ska gå bra, jag är inte nervös inför det.

Igår kväll träffade jag lite gamla klasskamrater från KY7, vi var på Nytorget och spelade bowling och åt lite mat. Snacka om flashbacks från skoltiden! :) Trevligt var det och jag vann bowlingen och fick betala för kalaset. Men jag slog Martin iallafall och det är jag nöjd med. ;)

Bilder från bowlingen:


Jana i stilstudie


Martin i stilstudie


Martin, Jana och Runar.

Kommentarer

  • Veronika säger:

    Hej Maria

    En liten fråga gällande testet som Du ska göra...Om du inte skulle klara av det....blir du arbetslös då? Vad händer?

    Veronika

    2008-01-16 | 13:15:46
  • Vxl Vk säger:

    Har ni några roliga säo-lekar på SJ? Förra året lekte vi säo-jeopardy, det var skapligt kul (kanske för att mitt lag vann). Året innan var det någon gissningslek där man skulle förklara begrepp.

    2008-01-16 | 13:19:18
  • Maria säger:

    Jag antar att man får skriva om det igen, men det finns ingen risk att man misslyckas, det var ganska enkelt, hade 1 fel. :)

    Men om man mot all förmodan skulle misslyckas flera gånger i rad så får man nog inte sparken utan de sätter en väl på någon vidareutbildning tills man klarar säo-provet....

    Och nej vi hade inga roliga lekar, det hade jag gärna haft, säo-jeopardy ska jag föreslå nästa år. :)

    2008-01-16 | 16:21:06
  • V säger:

    Hej!
    hörde att tågkompaniet åker till thailand på sin söo...

    2008-01-27 | 08:52:17

Kommentera inlägget här: