Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Första egna RC-turen...

Kategori: Tåg

Sitter nu i Hagalund och har klarat av den första delen av min första egna RC-tur. Snacka om nervöst imorse när jag lämnade Eskilstuna kl. 4.10 imorse....Men som tur var så fick jag med mig Anna från KY6 till Köping där
jag skulle vända för att sedan åka till Stockholm via Västerås. Och i Västerås hoppade Anna av men då hoppade Jimmy (också från KY6) på för han skulle ner till Stockholm. Så jag slapp vara helt själv och det var väldigt skönt.

Nu blir det Hagalund-Cst ett par vändor och sen ska jag köra tåg 178 tillbaka till Västerås i eftermiddag.

Puh, kommer vara helt slut ikväll. Då blir det kvällsmat och sen sova vid 9 för jag ska upp samma tid imorgon....3.30 stog klockan på imorse, olidligt tidigt.

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Ouuuff. Hör GÖR man egentligen för att gå upp så tidigt och fungera som människa? Duktiga du.

    2007-09-25 | 14:16:20
  • Maria säger:

    Ja om jag det visste, jag hatar de tidiga mornarna, men det är något man får lära sig leva med. Jag går och lägger mig vid 21 eller tidigare om jag ska upp vid 3.30. Men det tar ett tag innan man börjar fungera ordentligt på morgonen...

    2007-09-27 | 22:04:12
  • Caroline säger:

    Vad är Cst förresten?

    2007-10-09 | 14:49:17
  • Maria säger:

    Cst= Centralstationen i Stockholm

    2007-10-09 | 18:39:35

Kommentera inlägget här: