Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Första veckan

Kategori: Tåg

Avklarad.

Har nu kört en vecka i Eskilstuna och allt har gått bra förutom de vanliga små felen med krånglande dörrar på X40, påkörningar av älgar (inte jag dock...), stoppassager (igår var det väldigt många, hade en stoppassage mitt på Cst, växlar i kontroll som tur var....samt att jag fick gå mot stopp mellan Södertälje Syd och Nykvarn, det var segt....vi tappade 15 minuter på det).

Nu har jag ledig helg från fredag till måndag, det ska bli så skönt! Har inte haft så många dagars ledigt i rad sen jag hade en veckas semester. Det blir spavistelse i Saltsjöbaden med hotell och trerätters middag idag till imorgon. Sånt man kan unna sig när man är en hårt arbetande lokförare. ;)

Hörde förresten att de erbjuder läkarlöner till lokförare i Danmark....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: