Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Obehagligt

Kategori: Tåg

Det här gör mig ledsen just nu, tur att jag inte ska köra den sträckan förrän nästa vecka.....

Ännu en ung tonårstjej tog sitt liv framför tåget i Eskilstuna

Och en tanke skänker jag till den instruktör och de två lokförarelever som var med om detta i onsdags....



Idag åker jag ännu en sväng på sträckan Eskilstuna-Sala-Norrköping. Den sträckan är trevlig att köra tycker jag. Och så får man ju köra Regina också.....:)


Kommentarer

  • Mattis Henriksen säger:

    F...n... det börjar bli lite väl många på kort tid nu...
    En tanke till förare/elever..
    Mattias
    Sj kursen .mjölby

    2007-11-02 | 19:29:29
  • Maria säger:

    Mjo, det börjar ju bli det....Fick köra där i dag iallafall, bytte tur med en annan när jag kom till jobbet.

    2007-11-02 | 22:39:47
  • stvvärd säger:

    och igår igen utanför Lerum

    2007-11-05 | 07:53:23
    Bloggadress: http://stationsvard.blogspot.com/
  • Caroline säger:

    Visst känns det läskigt. Skrev oxå om detta i min blogg för ett tag sen.

    2007-11-05 | 15:51:32
    Bloggadress: http://line73.blogg.se
  • Ann säger:

    Hemskt. Hoppas man slipper råka ut för något sånt, speciellt om man är elev eller nyutbildad. Men det händer ju då och då tyvärr. Speciellt tråkigt när det handlar om så unga människor.

    Jaså Maria, då kör du på sträckan som jag pendlade till jobbet i nästan 7 års tid, gissa om jag tycker det är skönt att slippa det nu? Läser till lokförare i Mjölby sedan slutet av aug.

    Ann KY15, Mjölby

    2007-11-06 | 18:36:26

Kommentera inlägget här: