Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Idag tar jag med kameran

Kategori: Tåg

Idag ska kameran med ut på spåren igen. Har nu gjort ca 8 veckor av min praktik hos SJ i Eskilstuna och det har gått bra nästan hela tiden. Man gör små tabbar men jag hoppas att man lär av sina misstag....

Har fått använda paragraf 70 ett par gånger också och det var mycket lärorikt och det känns inte fullt så obehagligt att gå mot stopp som det gjorde i början....

Nu hoppas jag bara på att de ska erbjuda mig jobb också efter att skolan är slut, jag har sökt men inte hört något än....

Återkommer med lite bilder från Svealandsbanan imorgon.

Kommentarer

  • Johannes säger:

    Kul att höra av dig igen Maria, jag har smygit omkring här och läst med stort intresse eftersom även jag tänker försöka mig på att bli lokförare.

    Appropå jobb, hur går snacket bland er som går utbildningen nu, verkar branschens beskrivning av ett stort behov av arbetskraft framgent stämma?

    Vad jag förstår så är väl ett behov av arbetskraft från respektive bransch ett krav för att staten ska bevilja tillstånd för KY-utbildningar men ibland så får jag för mig att de överdriver behoven en smula för att få en smula större urval så att säga.... ;-)

    Appropå något helt annat, vad innebär paragraf 70 för mig som inte är insatt? Låter minst sagt spännade i alla fall....

    2007-03-30 | 19:13:20

Kommentera inlägget här: