Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Länge sen sist

Kategori: Tåg

Nu var det länge sen sist, igen. Men jag ska inom kort lägga in bilder från en tågresa till Falun och Mora som jag gjorde för ett par veckor sen. Det är en mycket vacker väg upp till Mora från Borlänge, kan rekommenderas för er som inte åkt den vägen. Och från förarhytten är den ännu vackrare. :)

Jag var ledig över midsommar, väldigt skönt. Man får passa på att njuta så länge man har ledigt över storhelgerna, när man börjar jobba på riktigt schema kan man ju få jobba både jul, påsk och midsommar om man har otur.....

Nästa vecka börjar den första fordonsutbildningen också, på mitt favoritfordon (nä, skämtar bara) X40. Men, men, man ska ju köra det, så då får man ju se till att lära sig det också.

Den här veckan har det varit växling i Hallsberg i två dagar. Mycket nyttigt och lärorikt att växla, göra rundgångar, slå isär multar och backa med signalgivare. Tycker fortfarande att det läskigt att backa i 30 km/h, men man måste ju lita till 100% på sin signalgivare och då är det bara att köra på, köra sakta när de säger det och stoppa när de säger det.

/Maria

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Jättekul att träffa er igår! Nu har jag skrivit lite om dig på Luddet. :-)

    2007-06-30 | 13:53:11

Kommentera inlägget här: