Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Första egna turen...

Kategori: Tåg

Sker på måndag den 16 juli. Pirrigt? Javisst.....väldigt. Men det ska nog gå bra. Turen går på välkända rälar mellan Arboga och Stockholm. Åker själv i en och en halv vecka och ska göra riktiga skitturer på helgen den 21-22 juli då jag jobbar 10 timmar på lördagen och 10 timmar på söndagen. Dessutom måste jag sova i Stockholm på hotell mellan lördagen och söndagen.....Men, men, de ger visst skitturerna till de nya förarna på SJ har jag förstått. Björn, du är inte ledig på lördag kväll och befinner dig i Stockholmsområdet? ;)

Imorgon kör jag och Josef upp och kan på lördag titulera oss lokförare på riktigt. :)

Fick ett fint intyg idag också där det står att jag är examinerad förare på Coradia Duplex (X40, dubbeldäckaren). Vet inte om jag är stolt över det men skönt att få ett fordon avklarat iallafall. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: