Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Praktik i Eskilstuna

Kategori: Tåg

Då var det klart med min praktik på SJ i Eskilstuna. 13 veckor from. 5 februari blir det, jippie!

Så alla ni som åker mellan Arboga-Stockholm kan hålla utkik efter mig, det kan vara jag som kör och då kanske ni ska fundera en extra gång om ni ska kliva på *ler*.

80/82 rätt på SÄO-provet förra veckan, det får man vara nöjd med.

Det kommer bli mer skrivet här när jag börjar min praktik, det finns ju lite mer roligt att skriva om då. Det här med att gå i skolan är ju inte det mest intressanta man kan skriva om. Just nu läser vi om T44, ett dieselelektriskt lok. Och det är nästan ännu svårare än RC...

T44
T44.

Kommentarer

  • Rebecka säger:

    Du är så duktig, älskling! Så det ska bli så mysigt att ha dig hemma framöver. :) Puss!

    2007-01-30 | 15:45:04
    Bloggadress: http://rebecka.blogg.se
  • Takraf säger:

    Har sett hur bra ni har lärt er apparatplacering på T44. Flottploppar och blänggluggar... Seriöst. Mer sånt!

    2007-01-31 | 22:53:42
  • Maria säger:

    Haha, ja det där var ett kvällsarbete vi gjorde på tavlan igår kväll. :)
    Vi hade en sista fest innan vi ska ut på praktik i tre månader.

    2007-02-01 | 15:31:11
  • Caroline säger:

    GRATTISGRATTISGRATTIS. Vad jätteskönt för dig att få husera på hemmaplan. Well done!

    2007-02-02 | 07:43:50
    Bloggadress: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här: