Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Jour

Kategori: Tåg

Idag satt jag och min handledare jour mellan 6-14, lagom kul...när det enda man vill är att köra tåg! Och nu skulle vi haft två jourdagar till den här veckan men jag bytte till mig en annan tur imorgon där jag får köra lite. Då får jag köra med Anders och det blir också alldeles utmärkt. Båda handledarna som jag haft hittills har varit super båda två. Men jag förstår inte riktigt hur SJ tänker när de lägger 5 jourdagar av 10 jobbdagar på min handledare när de vet att han har elev med sig....

Imorgon blir det samma tur som jag åkte förra veckan. Jag åker pass till Stockholm vid 13 och sen en sväng till Hallsberg tur och retur och sen knoppa i Hagalund och upp 4.36 och köra första tåget (om man nu kan kalla X40 för ett tåg...) till Eskilstuna. Sen slutar jag 6.48 i Eskilstuna, jäkligt skönt måste jag säga.

På fredag och lördag åker vi ett par svängar mellan Stockholm och Arboga, ska bli kul o se någonting nytt.

Tuuuut, tåg kommer! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: