Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Hemma efter en tur till Gävle

Kategori: Tåg

Ja så var man hemma igen (eller på studentrummet i Hallsberg...) efter en lång tur. Men denna turen var faktiskt riktigt bra. Vi åkte 19.50 från Hallsberg, framme 00.00 i Gävle, tog in på hotellet (Rezidor Park Inn) och tittade lite på tv. Sen upp 8.30, duschade, gick ner och åt av den enorma hotellfrukosten (måste vara en av de stora fördelarna med det här jobbet) och sen åkte vi 11.15 från Gävle och hemma i Hallsberg 16.00. En jättebra tur tycker jag.

Idag höll jag på o köra på en jakthund som spårade vid sidan av banvallen. Som tur var så uppmärksammade Hasse den och tutade på den i precis rätt tid så att den vek av och inte blev påkörd, puh!! Det hade inte varit roligt....

Idag tänkte jag att jag skulle ta en till signal för er som kanske är lite intresserade. :)
Denna gången blir det en huvudljussignal med inbyggd försignalering (precis som de andra varit, man får ett besked och samtidigt ett till besked om vad som kommer i nästa signal...). Jag har tagit "kör, vänta kör" och "kör, vänta stopp" och nu kommer "kör, vänta kör 40." Som ser ut så här:
Kör nästa 40
Den innebär att vid nästa signal ska man hålla 40 km/h. Man kan också få ett högre hastighetsbesked i ATC:n och då följer man det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: