Marias tågblogg

Jobbar som lokförare vid SJ i Eskilstuna.

Hallsberg-Halmstad ToR

Kategori: Tåg

00.50. Lördag morgon.
Nu är jag äntligen hemma efter en riktigt lång tur till Halmstad via Göteborg och tillbaka. Det som är bäst med den turen är den enorma frukosten på Grand Hotell i Halmstad när man kommer fram kl. 6 på morgonen. Då äter man sig riktigt mätt och sen går man upp på hotellrummet och sover 5 timmar och sen är det 7 timmars körning hem igen.

En av Sveriges bästa ostbutiker måste ligga i Halmstad, Ostboden på Lilla Torg. Där blir det ett besök varje gång jag är i Halmstad, och nu när jag är ute på praktik har det blivit två gånger på en vecka. Men idag fick vi dessvärre ingen ost för det var en man innan oss som handlade upp halva affären, minst. Så när vi hade väntat en halvtimme på vår tur så var vi tvungna att ge upp eftersom vi skulle börja jobba. Tråkigt, men jag hoppas det blir fler besök i Halmstad och på Ostboden.

Lägger upp lite bilder från resan till Halmstad när jag kommer åt sladden till kameran som ligger hemma i Eskilstuna.

I kväll blir det en resa till Gävle. Och där är det också hotellfrukost, jippie!

Kommentarer

  • Rebecka säger:

    Mmm, hotellfrukostar är grädden på livets mos. (Precis som du :)

    2006-11-25 | 09:50:44
    Bloggadress: http://rebecka.blogg.se
  • Caroline säger:

    Vilken oväntad bonus med tågjobbet. Hotellfrukost. Nam!

    2006-11-26 | 13:10:31
    Bloggadress: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här: